: MENU :

- Historia szkoły
- Aktualności
- Dyrekcja
- Nauczyciele
- Kontakt


: Dla nauczycieli, rodziców i uczniów :

- Dokumenty szkolne
- Ocenianie
- Regulaminy
- Egzamin gimnazjalny
- Lektury szkolne
- Wykaz podręczników


: ZOBACZ :

- Kalendarz szkolny
- "Mała Pozytywka"
- Rada Rodziców
- Samorząd Uczniowski
- Przydatne linki


 : TURYSTYKA :

- Historia miejscowości
- Informacje o gminie
- Mapa dojazdu
- Zabytki gminy
- Sławni mieszkańcy
- Polecamy
- Punkt Informacji Turystycznej


: ARCHIWUM :










"START BEZ BARIER"
- program wyrównywania szans edukacyjnych dla uczniów z Gminy Świnice Warckie


2009-10-01 Inauguracja projektu "START BEZ BARIER"

W dniu 1. października 2009 roku na sali gimnastycznej Szkoły Podstawowej w Świnicach Warckich odbyła się uroczysta inauguracja Projektu „START BEZ BARIER” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionie, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszania różnic w jakości usług edukacyjnych. Program skierowany jest dla uczniów szkół z terenu naszej gminy i jest realizowany od 1.10.2009 r. do 30.06.2011r.

Uroczystość inauguracji projektu otworzył Wójt Gminy Świnice Warckie Pan Krzysztof Próchniewicz, który na wstępie powitał uczniów i nauczycielu dwóch szkół podstawowych i gimnazjum oraz przedstawił główne założenia Programu. Przedstawił także skład osobowy Zarządu Projektu: Menadżer - Kierownik - Tadeusz Bednarek, Kierownik zadań części projektu dotyczącej Szkoły Podstawowej w Świnicach Warckich – Andrzej Karkowski, Kierownik zadań części projektu dotyczącej Szkoły Podstawowej w Piaskach – Magdalena Jaszczak, Kierownik zadań części projektu dotyczącej Gimnazjum w Świnicach Warckich – Marek Koniuszenny , Specjalista ds. promocji i monitoringu – Renata Koniuszenna, Specjalista ds. kadr i administracji – Andrzej Tutak, Księgowy – Teresa Żydczak.

Następnie głos zabrał Pan Tadeusz Bednarek Kierownik Projektu. W swym wystąpieniu przedstawił zebranym informacje o celach programu, grupie docelowej uczestników programu, zasadach rekrutacji oraz zaplanowanych rezultatach projektu.

Inauguracja projektu była także okazją do zwiedzenia nowo wybudowanego obiektu sportowego „Orlik 2012” .
W uroczystej inauguracji uczestniczyło 435 uczniów oraz 46 nauczycieli.
Charakterystyka Projektu.
Cele szczegółowe:

1.  Zorganizowanie stałych dodatkowych zajęć dydaktyczno - wychowawczych oraz specjalistycznych służących wyrównywaniu dysproporcji edukacyjnych w procesie kształcenia, dla 80% uczniów objętych Projektem.

2.  Uruchomienie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych dla uczniów ukierunkowanych na rozwój kompetencji kluczowych w zakresie: języków obcych, nauk przyrodniczo matematycznych, technologii informacyjnej, zajęć sportowo-rekreacyjnych, kół zainteresowań - dla 70% uczniów objętych Projektem.

3.  Zapewnienie podstawowej opieki pedagogicznej i logopedycznej - skorzysta około 20% uczniów objętych Projektem.

4.  Uzyskanie lepszych wyników w skali Stanin o 3-5 punktów ze sprawdzianów klas VI w szkołach podstawowych i klas III w gimnazjum przez około 90% uczniów objętych niniejszym Projektem.
Projekt START BEZ BARIER swoim działaniem obejmie: 60 uczniów ze Szkoły Podstawowej w Piaskach, 120 uczniów ze Szkoły Podstawowej w Świnicach Warckich i 120 uczniów z Gimnazjum w Świnicach Warckich.

Pierwszą grupę docelową stanowić będą uczniowie:
- u których stwierdzono występowanie problemów w nauce,
- zagrożeni niepromowaniem do klasy programowo wyższej,
- posiadający opinie poradni psychologiczno
- pedagogicznej, które wskazują na konieczność organizowania zajęć wyrównawczych dla uczniów z obniżonymi możliwościami i różnego rodzaju dysfunkcjami, które wykazują się bezradnością i biernością społeczną.

Drugą grupę docelową, którą zamierzamy objąć działaniami stanowić będą uczniowie: - pragnący rozwijać swoje umiejętności, zainteresowania, zdolności i talenty.
W pierwszej kolejności do kół zainteresowań będą przyjmowane dzieci, które zostały zdiagnozowane i mają talent oraz osiągnięcia artystyczne, a w drugiej kolejności uczniowie wyrażający chęć rozwoju.

Trzecią grupę docelową stanowić będą dzieci, które nie potrafią pływać, mające utrudniony dostęp do obiektów sportowych (np. dzieci ze SP w Piaskach nie mają ani odpowiedniego boiska, ani sali gimnastycznej) te dzieci w pierwszej kolejności zostaną zakwalifikowane na zajęcia sportowo rekreacyjne, w drugiej kolejności dzieci chcące rozwijać swoje umiejętności sportowe. Priorytetowo będą przyjmowane dzieci z rodzin ubogich i objęte dowozem, bo to te dzieci mają szczególnie utrudniony dostęp do edukacji.

Zakłada się, iż w wyniku realizacji Projektu uczniowie klas kończących szkołę podstawową i gimnazjum osiągną lepsze wyniki ze sprawdzianów. Zakłada się, że Stanin dla szkół podstawowych podniesie się o jeden przedział punktowy z poziomu średniego na wyżej średni, a dla gimnazjum wyniki z egzaminu części humanistycznej z przedziału niżej średni na średni i matematyczno - przyrodniczej z przedziału średni na wyżej średni.

Rezultaty twarde;
- zostanie przeprowadzonych: 1732 godziny zajęć wyrównawczych, 1112 godzin zajęć rozwijających kompetencje kluczowe, 1120 godziny zajęć sportowo - rekreacyjnych. Zostanie wydany folder Curriculum - 600szt.

Rezultaty miękkie:
- wdrażanie uczniów do nadrabiania braków edukacyjnych, zwiększenie motywacji do nauki - 90% objętych programem.
- rozwinięcie zdolności i zainteresowań dzieci i młodzieży oraz nabycie nowych umiejętności - 90% objętych programem.
- aktywny udział w życiu środowiska szkolnego i lokalnego - 90% objętych programem
- podniesienie aktywności i sprawności fizycznej - 90% objętych programem
- zdobycie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych i zintegrowanie społeczności szkolnej - 90% objętych programem.
- podniesienie własnej samooceny i wiary we własne możliwości - 90% objętych programem.








 Wstecz

Certyfikat "Projekt z klasą"