: MENU :

- Historia szkoły
- Aktualności
- Dyrekcja
- Nauczyciele
- Kontakt


: Dla nauczycieli, rodziców i uczniów :

- Dokumenty szkolne
- Ocenianie
- Regulaminy
- Egzamin gimnazjalny
- Lektury szkolne
- Wykaz podręczników


: ZOBACZ :

- Kalendarz szkolny
- "Mała Pozytywka"
- Rada Rodziców
- Samorząd Uczniowski
- Przydatne linki


 : TURYSTYKA :

- Historia miejscowości
- Informacje o gminie
- Mapa dojazdu
- Zabytki gminy
- Sławni mieszkańcy
- Polecamy
- Punkt Informacji Turystycznej


: ARCHIWUM :











W dniu 11 lutego 2014 odbyło się pierwsze z zaplanowanych spotkań w sieci, jako jedno z działań programu „Aktywna edukacja” – edycja 2013/14, realizowanym w ramach projektu „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach”. Uczestniczyło w nim dwoje koordynatorów przedmiotowych z naszego gimnazjum. Gospodarzem spotkania była koordynator przedmiotowa (pani Agnieszka Olczyk), na której zaproszenie zawitaliśmy w gościnnych murach Szkoły Podstawowej nr 3 im. 25 Kaliskiej Dywizji Piechoty w Łęczycy.
Po oficjalnym powitaniu przez moderatora Nikodema Szymańskiego, pani Agnieszka zaprezentowała swoją szkołę. Jej interaktywna prezentacja przedstawiała zasoby placówki oraz formy wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnej. Kolejno koordynatorzy, biorący udział w spotkaniu, prezentowali swoje szkoły.
Następnie omówiliśmy problemy i oczekiwania związane z rolą koordynatora w projekcie. Aż przyszedł czas na zaprezentowanie na forum, przez koordynatorów, wykorzystywanych przez nich narzędzi TIK i dobrych praktyk. Pan Andrzej Kęska zajął się działającą w naszej szkole platformę e-learningową, jej dynamiką rozwoju i planami działań, związanych z jej dalszym wdrażaniem oraz wskazał dotychczasowe efekty, jakie przyniosło jej funkcjonowanie. Ponadto zaprezentował multipodręcznik, którym wspomaga się na zajęciach matematyki w klasie pierwszej. Położył nacisk na wartości dydaktyczne płynące z jego wykorzystania. Zaprezentował również interaktywne ćwiczenia, którymi najczęściej posługuje się na lekcjach powtórzeniowych. Pani Dorota Szewczyk omówiła przygotowane przez siebie pomoce dydaktyczne w postaci tematycznych prezentacji multimedialnych oraz narzędzi zredagowanych w arkuszu kalkulacyjnym.
Każdy z uczestników spotkania wniósł oryginalne rozwiązanie, związane z wykorzystaniem TIK w pracy nauczyciela matematyki. Wszystkie prezentacje spotkały się z ciepłym przyjęciem. Oczywiście omówiliśmy zaprezentowane narzędzia i pomysły na ich włączanie w proces lekcyjny. Dyskusja zaowocowała opracowaniem tematu przykładowej jednostki lekcyjnej i wypełnieniem szablonu dobrych praktyk.
Moderator naszej grupy zaprezentował interesujące rozwiązania, związane z pracą w Chmurze oraz wiele dobrych praktyk, którymi dzielił się jako autor większości z nich. Wskazał również szereg narzędzi TIK, przydatnych nie tylko w pracy nauczyciela matematyki.
Czas upływał szybko, ale w tak miłej atmosferze nie dostrzegaliśmy tego. Podsumowanie spotkania zawierało wiele cennych refleksji, które wykorzystamy w naszych dalszych działaniach. Serdecznie dziękujemy koordynatorce Agnieszce za tak gościnne przyjęcie i do zobaczenie na kolejnym spotkaniu w sieci.

Dorota Szewczyk
Andrzej Kęska











 Wstecz

Certyfikat "Projekt z klasą"