: MENU :

- Historia szkoły
- Aktualności
- Dyrekcja
- Nauczyciele
- Kontakt


: Dla nauczycieli, rodziców i uczniów :

- Dokumenty szkolne
- Ocenianie
- Regulaminy
- Egzamin gimnazjalny
- Lektury szkolne
- Wykaz podręczników


: ZOBACZ :

- Kalendarz szkolny
- "Mała Pozytywka"
- Rada Rodziców
- Samorząd Uczniowski
- Przydatne linki


 : TURYSTYKA :

- Historia miejscowości
- Informacje o gminie
- Mapa dojazdu
- Zabytki gminy
- Sławni mieszkańcy
- Polecamy
- Punkt Informacji Turystycznej


: ARCHIWUM :











W dniu 19 października 2015 r. Odbyły się w naszym gimnazjum drugie zajęcia z projektu o tematyce „Pożyczaj z głową”. W swoim życiu człowiek decyduje się na określone inwestycje (zakup mieszkania, domu, etc.) i ponosi różnorakie wydatki (kupno samochodu, podróże, sprzęty domowe, ubranie, etc.), które często wiążą się z zadłużeniem. Produkty kredytowe są efektywnym narzędziem realizacji naszych celów, jeśli są użyte prawidłowo. Mogą też spowodować olbrzymie szkody w finansach osobistych, jeśli są wykorzystane nieprawidłowo lub nadużywane. Lekcja „Pożyczaj z głową” miała  na celu pokazanie uczniom, jak we właściwy sposób korzystać z kredytów.


Cele edukacyjne zajęć to:
-   Świadomym potrzeby zadania sobie następujących pytań, zanim się zadłuży, 
-  Czy to jest faktycznie potrzebne?
-    Jaki rodzaj kredytu jest najlepszy?
-   Ile to kosztuje?
-   Czy będę w stanie spłacić zadłużenie?
-   Potrafił odróżnić „dobre” i „złe” kredyty.
-   Rozumiał znaczenie rzeczywistej rocznej stopy oprocentowania, RRSO.
-  Wiedział, kiedy wykorzystać różne produkty kredytowe.
-  Wiedział, jak bezpiecznie korzystać z różnych produktów kredytowych.

Główne zagadnienia to:
•    Mój pierwszy kredyt.
•    Dobry i zły kredyt.
•    Czym jest efektywna stopa oprocentowania?
•    Jak wybrać najlepszą ofertę kredytową?
•    Czym jest debet i jak go unikać?
• Podstawowe rodzaje produktów kredytowych: rekomendacje i przestrogi.
•    Na jaką pożyczkę/kredyt mnie stać: wskaźnik zadłużenia.
•  Jak bezpiecznie korzystać z produktów kredytowych i skutecznie współpracować z bankami?


W lekcji „Pożyczaj z głową” wykorzystywane zostały przykłady liczbowe i proste ćwiczenia, służące lepszemu zrozumieniu i rozróżnianiu produktów kredytowych.

Jolanta Milczarek






 Wstecz

Certyfikat "Projekt z klasą"