: MENU :

- Historia szkoły
- Aktualności
- Dyrekcja
- Nauczyciele
- Kontakt


: Dla nauczycieli, rodziców i uczniów :

- Dokumenty szkolne
- Ocenianie
- Regulaminy
- Egzamin gimnazjalny
- Lektury szkolne
- Wykaz podręczników


: ZOBACZ :

- Kalendarz szkolny
- "Mała Pozytywka"
- Rada Rodziców
- Samorząd Uczniowski
- Przydatne linki


 : TURYSTYKA :

- Historia miejscowości
- Informacje o gminie
- Mapa dojazdu
- Zabytki gminy
- Sławni mieszkańcy
- Polecamy
- Punkt Informacji Turystycznej


: ARCHIWUM :











Nazwa zadania: Ekopracownia biologiczno-chemiczna przy Gimnazjum im. Św. Faustyny w Świnicach Warckich
Wartość ogólna zadania: 41 507,00 zł.
Wysokość dofinansowania ze środków Wojewódzkiego  Funduszu  Ochrony  Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi: 30 900,00 zł.
w tym na:
zakup pomocy dydaktycznych: 6 468,00 zł.
zakup sprzęt audio video, komputerowego: 3 832,00 zł.
zakup wyposażenia pracowni: 20 100,00 zł.
zakup roślin doniczkowych: 500,00 zł.

Opis zakresu projektu:
Każda zmiana na lepsze, szczególnie w zakresie bazy edukacyjnej jest działaniem, które przynosi wyłącznie pozytywne efekty. Nowoczesna pracownia biologiczno – chemiczna w istotny sposób pozwoli, aby w atrakcyjnie przedstawić młodzieży otaczającą nas przyrodę i zjawiska w niej zachodzące.
Dlaczego połączona ekopracownia biologiczno-chemiczna? Lekcje oraz zajęcia pozalekcyjne związane z biologią i chemią zawsze odbywają się w tej samej  pracowni. Dlatego równe potraktowanie obydwu przedmiotów jednakowo podniesie poziom zainteresowania nimi. W dodatku w ramach wewnętrznych działań ewaluacyjnych szkoła uzyskała cenną informację zwrotną od rodziców uczniów. To, czego ich dzieci doświadczają, otrzymują w wyniku własnych działań, eksperymentów budzi nie tylko motywację do nauki i poszukiwań, ale jest również źródłem entuzjazmu, którym dzielą się z rodziną. Dlatego starania o nowoczesne wyposażenie klasy, wzbogacenie warsztatu i bazy dydaktycznej oraz połączenia pracowni biologicznej z chemiczną jest odpowiedzią na oczekiwania uczniów i rodziców. Wzbogacenie zasobów o komplety odczynników, szkło i sprzęt laboratoryjny, symulatory zjawisk przyrodniczych, modele DNA i RNA, model szkieletu człowieka, łatwy w użyciu zestaw atomów do budowy cząsteczek rozwinie świat odkrywany przez gimnazjalistów.  Pozwoli na zwiększenie liczby sytuacji badawczych – prowadzenie doświadczeń, doskonalenie umiejętności prowadzenia analizy i wyciąganie wniosków. Podniesie również jakość prowadzonych projektów z chemii  i biologii. Ważnym w obecnej rzeczywistości szkolnej staje się sprzęt multimedialny: laptop, projektor multimedialny, ekran projekcyjny oraz odpowiednie programy edukacyjne i planowane plansze interaktywne. Posiadanie wymienionego sprzętu pozwoli na stosowanie technik multimedialnych w pozyskiwaniu, przekazywaniu i rozwijaniu umiejętności uczniów. Wzbogaca on również warsztat nauczyciela, wpływa na przebieg i efektywność lekcji. Pozwoli również rozwijać inicjatywę uczniów i otworzyć drogę do prac dodatkowych z zastosowaniem TIK. Mikroskop z kamerą cyfrową podłączoną do laptopa podniesie jakość oglądanych gotowych preparatów oraz oglądanie okazów przyniesionych z  wyprawy do lasu, nad rzekę. Kamera pozwoli pokazać interesujące elementy preparatu. Aby stworzyć odpowiednie warunki do oglądania obrazów wyświetlanych na ekranie umieszczono w oknach żaluzji zaciemniających. Całkowicie innowacyjnym posunięciem jest wyposażenie pracowni w stół demonstracyjny. To umożliwi prowadzenie pokazów doświadczeń chemicznych zgodnie z ich instrukcją. Umieszczenie w pracowni dygestorium chemicznego, szafy metalowej na odczynniki chemicznej  pozwoli pracować  nie tylko zgodnie z wymogami bhp, ale stworzy system pozytywnych zachowań, tak ważnych dla młodych ludzi, którzy dopiero kształtują swój światopogląd.
Wizualizacja odpowiednich tablic edukacyjnych - "Układ okresowy pierwiastków", plansz ekologicznych, wciąż nie traci aktualności i  spełnia swoją rolę. W dodatku podkreśla profesjonalizm miejsca oraz pozwala uczniom na codzienne niewymuszone obcowanie ze światem  biologiczno chemicznym.  Swoje efekty prac badawczych, projektowych uczniowie będą mogli eksponować na tablicy moderacyjnej. Nowe stoliki szkolne, krzesła uczniowskie, szafy na pomoce szkolne, obrotowo tablica szkolna, odnowione ściany, wyżej wymieniony sprzęt i pomoce dydaktyczne to  ekopracownia jaką wymarzyliśmy dla naszej szkoły.  Nowoczesna i funkcjonalnie wyposażoną, przyjazną uczniom i rozwijającą ich proekologiczne oraz badawcze postawy.
Pracownia podniesie prestiż szkoły w środowisku a chemię i biologię uczyniwielką przygodą dla wielu uczniów.

Wykaz wyposażenia ekopracowni zakupionego w ramach realizacji zadania „Ekopracownia biologiczno-chemiczna przy Gimnazjum im. Św. Faustyny w Świnicach Warckich”:
Pomoce dydaktyczne związane bezpośrednio z edukacją ekologiczną:
Odczynniki chemiczne-zestaw do gimnazjum, szkło i sprzęt laboratoryjny, tablicowy zestaw atomów do budowy cząsteczek, chemia - plansze interaktywne 2.0 Gimnazjum, układ okresowy pierwiastków – tablica, obieg wody w przyrodzie - symulator edukacyjny, model DNA – RNA, mikroskop Biolux AL/NV +cyfrowa kamerą, biologia - plansze interaktywne 2.0 Gimnazjum, szkielet człowieka 85 cm z arteriami i nerwami, ekologiczna taśma czasowa biodegradacji pospolitych odpadów, „Jak sortować odpady?” -  plansza, ekologia - zestaw 6 plansz, fartuchy białe ochronne, okulary ochronne, apteczka do pracowni biologiczno chemicznej.
Sprzęt audio video, komputerowy:
Projektor multimedialny + uchwyt sufitowy + 15m kabla HDMI, ekran projekcyjny 199x199 cm., laptop.
Wyposażenie pracowni:
Dygestorium chemiczne, stół demonstracyjny chemiczny 2100x600x900, szafa metalowa na odczynniki chemiczne, szafa na plansze, stoliki uczniowskie  2 osobowe, krzesełka uczniowskie, biurko nauczycielskie, tablica  obrotowa biała lakierowana suchościeralna 170x100 cm, tablica moderacyjna korkowa120x180, rolety zaciemniające, szafy na pomoce dydaktyczne.
Rośliny doniczkowe
Skrzydłokwiat, anturium, dracena, cyklamen, fiołek afrykański.

Kalendarium zajęć/wydarzeń realizowanych w oparciu o utworzoną ekopracownię:
1. Zajęcia przygotowujące do konkursów przedmiotowych z biologii i chemii oraz cykl zajęć przygotowujących do egzaminu gimnazjalnego – klasy trzecie - od października 2015 do kwietnia 2016 r.
2. Zajęcia koła biologiczno chemicznego – klasy trzecie - od października 2015 do kwietnia 2016 r.
3. Zajęcia, na których będzie realizowany projekt edukacyjny z biologii lub chemii – klasy drugie - od października 2015 do kwietnia 2016 r.
4. Dni Młodego Chemika – otwarte pokazy efektownych doświadczeń chemicznych i prezentacja pracowni, dla uczniów kandydatów do Gimnazjum i rodziców szkół podstawowych – grupa projektowa uczniów – marzec 2016 r.
5. Zorganizowanie otwartej  imprezy „Festiwal nauki”, piknik naukowy dla uczniów gimnazjum – grupa projektowa uczniów – czerwiec 2016 r.






 Wstecz

Certyfikat "Projekt z klasą"