: MENU :

- Historia szkoły
- Aktualności
- Dyrekcja
- Nauczyciele
- Kontakt


: Dla nauczycieli, rodziców i uczniów :

- Dokumenty szkolne
- Ocenianie
- Regulaminy
- Egzamin gimnazjalny
- Lektury szkolne
- Wykaz podręczników


: ZOBACZ :

- Kalendarz szkolny
- "Mała Pozytywka"
- Rada Rodziców
- Samorząd Uczniowski
- Przydatne linki


 : TURYSTYKA :

- Historia miejscowości
- Informacje o gminie
- Mapa dojazdu
- Zabytki gminy
- Sławni mieszkańcy
- Polecamy
- Punkt Informacji Turystycznej


: ARCHIWUM :











„Liceum, technikum czy szkoła zawodowa? Łęczyca, Poddębice, Turek czy może Łódź?”- to najkrócej przedstawione, ale niezwykle istotne problemy naszych trzecioklasistów! Zbliża się 1 kwietnia 2015 roku, dzień, gdy zostanie otwarta platforma z naborem elektronicznym do szkół ponadgimnazjalnych. Po 30. dniach będzie już zamknięta. Do tego czasu wszelkie wizje, marzenia i plany muszą zostać skonkretyzowane! Właściwy wybór jest ważny, ale trudny! Konieczne jest profesjonalne wsparcie i przemyślane rady!
Dzięki doskonałej współpracy z PPPP w Łęczycy uczniowie klas trzecich mieli szansę i okazję, aby skorzystać z badań w ramach doradztwa zawodowego. W ciągu dwóch dni - 27 i 30 stycznia 2015 roku p. Izabela Ziółkowska podczas indywidualnych spotkań z młodymi ludźmi, przeprowadziła konsultacje w oparciu o kwestionariusz zainteresowań zawodowych. Dzięki temu uczniowie mogli poznać typy preferowanych aktywności. Zdefiniowali rodzaje i po sprecyzowaniu odpowiedzi na testowe pytania, potrafili trafnie określić swoje zainteresowania. Klucz przedstawia się następująco:
Zainteresowania kierownicze – osoby takie lubią podejmować obowiązki i mieć kontrolę nad rzeczami. Lubią być odpowiedzialne za zadania wymagające planowania, podejmowania decyzji i koordynowania pracy innych. Potrafią dawać instrukcje i wskazówki. Lubią organizować swoją własną działalność. Postrzegają siebie samych jako osoby o dużej niezależności i samokontroli.
Zainteresowania społeczne – osoby uspołecznione lubią mieć do czynienia z ludźmi nie tylko w sytuacjach zawodowych, ale także pozazawodowych. Chętnie opiekują się innymi, pomagają w rozpoznawaniu potrzeb i rozwiązywaniu problemów. Preferują działania, które wymagają kontaktów interpersonalnych.
Zainteresowania metodyczne – osoby te lubią działać według jasnych zasad
i sprawdzonych metod realizacji zadań. Preferują pracę pod kierunkiem, kontrolują innych według otrzymanych instrukcji. Pracują nad jednym zadaniem, póki go nie skończą. Pracują rutynowo i wolą sytuacje pozbawione niespodzianek.
Zainteresowania innowacyjne – nowatorzy lubią zgłębiać problemy i eksperymentować w trakcie pracy nad rozwiązywaniem kolejnych zadań. Interesuje ich inicjowanie i wymyślanie nowych, różnorodnych rozwiązań. Lubią przedmioty ścisłe. Przyjmują wyzwania, jakie stawiają im nowe i niespodziewane sytuacje. Łatwo przystosowują się do zmiennych warunków działania.
Zainteresowania przedmiotowe – osoby takie chętnie pracują przy pomocy narzędzi, maszyn, urządzeń technicznych. Lubią naprawiać i/lub wytwarzać przedmiot z różnych materiałów, wykorzystując w tej pracy sprawdzone technologie. Interesuje ich zasada działania i budowa różnych maszyn.
Wyniki testów, jeśli nie rozwiały edukacyjnych wątpliwości, to na pewno pomogły trzecioklasistom w określeniu kierunków dalszych poszukiwań. Dziękujemy Poradni, a szczególnie p. I. Ziółkowskiej za otwartość na potrzeby naszej szkoły i jej uczniów, za życzliwość i empatię podczas prowadzenia zajęć z nastolatkami, którzy stanowią trudną grupę odbiorców. Dzięki takiej formie przekazu nie tylko zyskali cenne informacje i wskazówki, ale przede wszystkim poczuli się znacznie pewniej na tej trudnej drodze życiowych wyborów... bo to właśnie wiedza daje siłę i ułatwia decyzje.

Wychowawcy klas trzecich:
Zofia Czubińska
Dorota Szewczyk






 Wstecz

Certyfikat "Projekt z klasą"