: MENU :

- Historia szkoły
- Aktualności
- Dyrekcja
- Nauczyciele
- Kontakt


: Dla nauczycieli, rodziców i uczniów :

- Dokumenty szkolne
- Ocenianie
- Regulaminy
- Egzamin gimnazjalny
- Lektury szkolne
- Wykaz podręczników


: ZOBACZ :

- Kalendarz szkolny
- "Mała Pozytywka"
- Rada Rodziców
- Samorząd Uczniowski
- Przydatne linki


 : TURYSTYKA :

- Historia miejscowości
- Informacje o gminie
- Mapa dojazdu
- Zabytki gminy
- Sławni mieszkańcy
- Polecamy
- Punkt Informacji Turystycznej


: ARCHIWUM :











W dniu 13.02.2014r. przedstawiciel naszego gimnazjum uczestniczył w pierwszym spotkaniu kursu doskonalącego w ramach projektu „Mechatroniczna edukacja nauczycieli podstawą gimnazjum XXI wieku”.
Projekt ten skierowany jest do 72 nauczycieli gimnazjów z powiatów: kutnowskiego, łęczyckiego, poddębickiego i łowickiego, którzy prowadzą zajęcia techniczne lub inne przedmioty matematyczno-przyrodnicze. Projekt realizowany w ramach Programy Operacyjnego Kapitał Ludzki, działanie 9.4. Jest on realizowany przez Europejskie Towarzystwo Inicjatyw Obywatelskich.
Celem głównym projektu jest wzrost jakości i innowacyjności nauczania zajęć technicznych w gimnazjum poprzez dostosowanie kwalifikacji nauczycieli z terenów wiejskich 4 północnych powiatów województwa łódzkiego w okresie X 2013 – IX 2014.
Cele szczegółowe:
- wzrost kwalifikacji i umiejętności niezbędnych do prowadzenia zajęć technicznych z implementacją mechatroniki w gimnazjum u nauczycieli z terenów wiejskich;
- wzrost umiejętności innowacyjnego myślenia i działania wśród nauczycieli gimnazjów z obszarów wiejskich;
- wzrost przygotowania u nauczycieli z obszarów wiejskich do nauczania drugiego przedmiotu innowacyjnego, jakim w gimnazjum może stać się mechatronika.

Szkolenie rozpoczęła sesja „Edukacja mechatroniczna wyzwaniem dla gimnazjum XXI wieku”. Po wystąpieniu inauguracyjnym i bardzo miłym powitaniu zastanawialiśmy się nad odpowiedzią na pytanie:

Dlaczego mechatronika jest treścią naszego kursu? Odpowiedź, jest oczywista:

„- bo jest dziedziną współczesną i przyszłościową, bez której, już ani my, ani tym bardziej młodzież i przyszłe pokolenia nie będą umiały żyć;
- bo łączy nasze dziedziny, przedmioty, które prowadzimy, nasze zainteresowania i pasje;
- bo jest mądrym, dobrym i pięknym narzędziem naszej wzajemnej edukacji oraz edukacji młodzieży;
- bo jest narzędziem korzystnym dla WSZYSTKICH we WSZYSTKICH aspektach:
• młodzież (przełamywanie stereotypów, poprawa wyników nauczania, edukacja praktyczna, większe szanse na rynku pracy),
• nauczyciele (możliwość pozyskania dla szkoły projektów ~ 80-100 tyś. zł, kreowanie aktywne lokalną społecznością),
• kraj (zyskujemy ludzi wszechstronnie wykształconych).”

W dalszej części I sesji przeanalizowaliśmy etapy naszej współpracy i perspektywy jej kontynuacji już w ramach realizacji konkretnych projektów.
Podczas drugiej sesji – „Analiza projektów z wykorzystaniem mechatroniki”, przyjrzeliśmy się już wdrożonemu projektowi „Mechatronika jako praktyczne zastosowanie innowacyjnej myśli i działań uczniów gimnazjów dla edukacji i budowy przyszłych kadr inżynieryjno-technicznych”. Realizująca go w gimnazjum im. Jana Pawła II w Łęczycy, koleżanka (pani Renata Wasiak), podzieliła się z uczestnikami szkolenia szeregiem dobrym praktyk. Jej cenne uwagi, wprost z warsztatu zaangażowanego praktyka, bardzo przybliżyły nam wizję wprowadzenia w mury naszych gimnazjów innowacji związanej z mechatroniką.
Kurs wykorzystuje innowacyjny program do nauczania zajęć technicznych z implementacją mechatroniki oraz elementy programu nowego przedmiotu mechatronika. Program polega na prowadzeniu przez nauczyciela lekcji w oparciu o zestawy nowoczesnych robotów na bazie komputerów (szkolnych pracowni komputerowych). Uczniowie moderowani przez nauczyciela osobiście konstruują , programują i zarządzają zadaniami robotów (misjami), ćwicząc bezpośrednio rzeczywiste sytuacje społeczno-gospodarcze, np. awaria rafinerii, przeszkody drogowe, eksploracja kosmosu. Techniki i metoda pracy nauczyciela gwarantują zaciekawienie i zaangażowanie uczniów w innowacyjność, a jednocześnie edukują w zakresie przedmiotów przyrodniczo-matematycznych i technicznych w sposób efektywny, zrozumiały i pożyteczny.

W kolejnym bloku zajęć zapoznaliśmy się z budową i zasadami funkcjonowania mechatronicznego zestawu edukacyjnego. Prowadzący podkreślił jego wartościowe aspekty:
 metalowe elementy konstrukcyjne – trwałość i niezawodność,
 nieograniczone możliwości połączeń i rozmiarów konstrukcji,
 modułowa konstrukcja – łatwa rozbudowa,
 powszechnie dostępne części i elementy – tania eksploatacja,
 profesjonalny wizerunek – odpowiadający „dorosłym” aspiracjom młodzieży.

Mechatronika jest dynamicznie rozwijająca się interdyscyplinarną dziedziną wiedzy, stanowiącą synergiczne połączenie takich dyscyplin, jak: mechatronika, elektronika, informatyka oraz automatyka i robotyka.
Stąd też, zajmując się nią w ramach pracy z zestawami robotycznymi, kształcimy praktyczne umiejętności: lutowania, wykonywania pomiarów, programowania, sterowania, symulowania i projektowania.
Kwintesencją pierwszego dnia naszego szkolenia była sesja poświęcona graficznemu językowi i środowisku programistycznemu robotów. Zapoznaliśmy się z interfejsem, w polskiej wersji językowej, programu Prophio.
Przed nami kolejne wyzwania.

Andrzej Kęska











 Wstecz

Certyfikat "Projekt z klasą"