: MENU :

- Polecamy
- Punkt Informacji Turystycznej

: ARCHIWUM :

W dniach 6-7 czerwiec 2016r. uczniowie naszego gimnazjum wybrali się na wycieczkę do Krakowa. Brały w niej udział 42 osoby. Wyjazd był o godzinie 6.00. Najpierw uczestnicy wycieczki udali się do klasztoru na Jasnej Górze. Mieli okazję zobaczyć tam np. Muzeum 600-lecia oraz widok rozciągający się z jasnogórskiej wieży. Każde z odwiedzonych miejsc wzbudziło ogromny zachwyt gimnazjalistów. Kolejnym punktem wycieczki był obóz koncentracyjny w Oświęcimiu. Uczniowie dowiedzieli się, jak ciężkie było życie osób, które tam trafiły. Zobaczyli tam m.in. komorę gazową i miejsce, w którym dokonywano egzekucji na więźniach. Cały pobyt w obozie był bardzo wzruszający i pouczający. Równie mocnych wrażeń dostarczyła wizyta w obozie zagłady w Treblince. Uczestnicy wycieczki odwiedzili budynki zamieszkiwane przez więźniów oraz mieli okazję maszerować wzdłuż drogi, którą pojmani ludzie nazywali Drogą Śmierci. W końcu gimnazjaliści dojechali do Krakowa, gdzie zatrzymali się w Hostelu Red Carpet. Po rozpakowywaniu udali się na krakowski rynek, gdzie spędzili kolejne kilka godzin.
Następnego dnia po śniadaniu nasza grupa spotkała się z panią przewodnik, która opowiedziała nam plan dzisiejszego zwiedzania. Na wstępie dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji o Krakowie i jego zabytkach, a następnie udaliśmy się z nią na spacer po tym pięknym mieście. Pierwszym zabytkiem było Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego. Następnie poszliśmy na słynny Wawel i tam mogliśmy zobaczyć Katedrę Wawelską, dotknąć Dzwonu Zygmunta oraz stanąć na dziedzińcu Zamku Królewskiego. Pani przewodnik pokazała nam także groby królów Polski a także ich bliskich. Gdy wyruszyliśmy na Rynek Główny w Krakowie, weszliśmy do Kościoła Mariackiego, obejrzeliśmy ołtarz Wita Stwosza i usłyszeliśmy hejnał. Potem mieliśmy okazję kupić sobie pamiątki i wróciliśmy na obiad do hostelu.
Wszystkim uczestnikom bardzo podobała się wycieczka. Na pewno każdy z uczniów dowiedział się czegoś nowego o historii naszego kraju.
Serdeczne podziękowania za wsparcie finansowe dla Urzędu Gminy Świnice Warckie, Ludowego Banku Spółdzielczego w Strzałkowie - Oddział w Świnicach Warckich.

Opiekunowie wycieczki: Jolanta Milczarek, Danuta Ławniczak i Izabela Ożadowicz.

Relacja: Joannny Stasiak i Justyny Wawrzyniak.

Wstecz

Certyfikat "Projekt z klasą"