: MENU :

- Historia szkoły
- Aktualności
- Dyrekcja
- Nauczyciele
- Kontakt


: Dla nauczycieli, rodziców i uczniów :

- Dokumenty szkolne
- Ocenianie
- Regulaminy
- Egzamin gimnazjalny
- Lektury szkolne
- Wykaz podręczników


: ZOBACZ :

- Kalendarz szkolny
- "Mała Pozytywka"
- Rada Rodziców
- Samorząd Uczniowski
- Przydatne linki


 : TURYSTYKA :

- Historia miejscowości
- Informacje o gminie
- Mapa dojazdu
- Zabytki gminy
- Sławni mieszkańcy
- Polecamy
- Punkt Informacji Turystycznej


: ARCHIWUM :











W dniu wczorajszym odbyło się uroczyste otwarcie „Ekopracowni biologiczno-chemiczej przy Gimnazjum im. Św. Faustyny w Świnicach Warckich”.
Wartość ogólna zadania: 41 507,00 zł.
Wysokość dofinansowania ze środków Wojewódzkiego  Funduszu  Ochrony  Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi: 30 900,00 zł.
w tym na: zakup pomocy dydaktycznych: 6 468,00 zł.
zakup sprzęt audio video, komputerowego: 3 832,00 zł.
zakup wyposażenia pracowni: 20 100,00 zł.
zakup roślin doniczkowych: 500,00 zł.
Wysokość dofinansowania ze środków Gminy Świnice Warckie: 10 607, 00 zł.
Na uroczystość przybyli:
Pan Edward Cymmer – wiceprzewodniczący Rady Powiatu Łęczyckiego,
Pani Teresa Żydczak – skarbnik Gminy Świnice Warckie,
Pani Patrycja Kowalska – inspektor ds. zamówień publicznych Gminy Świnice Warckie,
Pan Tadeusz Bednarek – dyrektor GOK w Świnicach Warckich,
Pani Renata Ławniczak – dyrektor LBS Strzałkowo/o. Świnice Warckie,
Pani Magdalena Mielczarek – dyrektor GZOEiAOś w Świnicach Warckich,
Pan Andrzej Tutak – księgowy GZOEiAOś w Świnicach Warckich,
Pani Agnieszka Stefańska – kierownik Filii Szkoły Podstawowej w Piaskach,
Pani Anna Szczęsna – przewodnicząca Rady Rodziców Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Świnicach Warckich,
Pani Agnieszka Różczak – przewodnicząca Rady Rodziców Gimnazjum im. Św. Faustyny w Świnicach Warckich
oraz pracownicy i nauczyciele Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Świnicach Warckich.
Uroczystość rozpoczęła się od wystąpienia Pani Danuty Ławniczak, opiekuna ekopracowni, która przedstawiła wstęp do opisu zrealizowanego projektu: Znajdujemy się w „Mojej wymarzonej ekopracowni”, która jest dowodem na to, że ludzkie marzenia się spełniają. Bardzo ważne są w życiu człowieka marzenia, jeśli potrafimy śmiało patrzeć w przyszłość, sięgać daleko i wysoko nie tylko myślami ale również czynami. Dlatego dzisiaj mamy takie niezwykłe wydarzenie.Ekopracownia mogła powstać dzięki środkom Wojewódzkiego funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi oraz wsparciu finansowemu Gminy w Świnicach Warckich.Wartość ogólna wykonanego zadania wyniosła 41 507,00 złotych. Otrzymane środki zostały przeznaczone na zakup pomocy dydaktycznych, sprzętu audio video komputerowego, zakup wyposażenia pracowni i zakup roślin doniczkowych.Każda zmiana na lepsze, szczególnie w zakresie bazy edukacyjnej jest działaniem, które przynosi wyłącznie pozytywne efekty. Nowoczesna pracownia biologiczno – chemiczna w istotny sposób pozwoli, aby atrakcyjnie przedstawić młodzieży otaczającą nas przyrodę i zjawiska w niej zachodzące. Jak Państwo widzicie taka zmiana na lepsze dokonała się.
Po tym wprowadzeniu nastąpiło uroczyste otwarcie pracowni, które poprzez przecięcie symbolicznej wstęgi dokonali zaproszeni goście, a ostanie cięcie wykonane zostało przez uczennicę Gimnazjum Aleksandrę Olejnik.

Informację o zmianach, które zaszły w sali lekcyjnej ekopraconi przedstawiła uczennica Justyna Zielonka: Dlaczego połączona ekopracownia biologiczno-chemiczna? Lekcje oraz zajęcia pozalekcyjne związane z biologią i chemią zawsze odbywają się w tej samej  pracowni. Dlatego równe potraktowanie obydwu przedmiotów jednakowo podniesie poziom zainteresowania nimi. W dodatku w ramach wewnętrznych działań ewaluacyjnych szkoła uzyskała cenną informację zwrotną od rodziców uczniów. To, czego ich dzieci doświadczają, otrzymują w wyniku własnych działań, eksperymentów budzi nie tylko motywację do nauki i poszukiwań, ale jest również źródłem entuzjazmu, którym dzielą się z rodziną. Dlatego starania o nowoczesne wyposażenie klasy, wzbogacenie warsztatu i bazy dydaktycznej oraz połączenia pracowni biologicznej z chemiczną jest odpowiedzią na oczekiwania uczniów i rodziców. Wzbogacenie zasobów o komplety odczynników, szkło i sprzęt laboratoryjny, symulatory zjawisk przyrodniczych, modele DNA i RNA, model szkieletu człowieka, łatwy w użyciu zestaw atomów do budowy cząsteczek rozwinie świat odkrywany przez gimnazjalistów.  Pozwoli na zwiększenie liczby sytuacji badawczych – prowadzenie doświadczeń, doskonalenie umiejętności prowadzenia analizy i wyciąganie wniosków. Podniesie również jakość prowadzonych projektów z chemii  i biologii. Ważnym w obecnej rzeczywistości szkolnej staje się sprzęt multimedialny: laptop, projektor multimedialny, ekran projekcyjny oraz odpowiednie programy edukacyjne i planowane plansze interaktywne. Posiadanie wymienionego sprzętu pozwoli na stosowanie technik multimedialnych w pozyskiwaniu, przekazywaniu i rozwijaniu umiejętności uczniów. Wzbogaca on również warsztat nauczyciela, wpływa na przebieg i efektywność lekcji. Pozwoli również rozwijać inicjatywę uczniów i otworzyć drogę do prac dodatkowych z zastosowaniem TIK. Mikroskop z kamerą cyfrową podłączoną do laptopa podniesie jakość oglądanych gotowych preparatów oraz oglądanie okazów przyniesionych z  wyprawy do lasu, nad rzekę. Kamera pozwoli pokazać interesujące elementy preparatu. Aby stworzyć odpowiednie warunki do oglądania obrazów wyświetlanych na ekranie umieszczono w oknach żaluzji zaciemniających. Całkowicie innowacyjnym posunięciem jest wyposażenie pracowni w stół demonstracyjny. To umożliwi prowadzenie pokazów doświadczeń chemicznych zgodnie z ich instrukcją. Umieszczenie w pracowni dygestorium chemicznego, szafy metalowej na odczynniki chemicznej  pozwoli pracować  nie tylko zgodnie z wymogami bhp, ale stworzy system pozytywnych zachowań, tak ważnych dla młodych ludzi, którzy dopiero kształtują swój światopogląd. Wizualizacja odpowiednich tablic edukacyjnych – „Układ okresowy pierwiastków”, plansz ekologicznych, wciąż nie traci aktualności i  spełnia swoją rolę. W dodatku podkreśla profesjonalizm miejsca oraz pozwala uczniom na codzienne niewymuszone obcowanie ze światem  biologiczno chemicznym.  Swoje efekty prac badawczych, projektowych uczniowie będą mogli eksponować na tablicy moderacyjnej. Nowe stoliki szkolne, krzesła uczniowskie, szafy na pomoce szkolne, obrotowo tablica szkolna, odnowione ściany, wyżej wymieniony sprzęt i pomoce dydaktyczne to  ekopracownia jaką wymarzyliśmy dla naszej szkoły.  Nowoczesna i funkcjonalnie wyposażoną, przyjazną uczniom i rozwijającą ich proekologiczne oraz badawcze postawy. Pracownia podniesie prestiż szkoły w środowisku a chemię i biologię uczyni wielką przygodą dla wielu uczniów.

Z kolei dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Świnicach Warckich Pan Andrzej Karkowski podsumował działania związane z realizacją projektu oraz złożył podziękowania za pracę nad jego realizacją. Pamiątkowe podziękowania otrzymali: Pan Krzysztof Próchniewicz – Wójt Gminy Świnice Warckie, Pani Teresa Żydczak – skarbnik Gminy Świnice Warckie, Pani Patrycja Kowalska – inspektor ds. zamówień publicznych Gminy Świnice Warckie, Pani Danuta Ławniczak – opiekun pracowni biologiczno-chemicznej, Pani Zofia Czubińska – nauczyciel gimnazjum oraz Pan Marek Koniuszenny – zastępca dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Świnicach Warckich.

Podziękowania od rodziców i uczniów otrzymali dyrektor i zastępca dyrektora Zespołu, a ich mottem były słowa Antoinego de Saint-Exuery „Jeśli chcesz zbudować statek, nie gromadź ludzi, by zbierali drewno i rozdzielali obowiązki, ale wzbudź tęsknotę za rozległym i nieskończonym morzem…”.
Po wystąpieniu p. Dyrektora i wręczeniu podziękowań, przed zebranymi gośćmi zaprezentowali się uczniowie: Aleksandra Olejnik, Anita Olejnik, Marta Górniak, Kamil Cieślak i Patryk Rozalski. W krótkim programie przedstawili efektowne doświadczenia chemiczne: „znikający atrament”, „ciuchcia”, „wybuchający wulkan” i „fajerwerki”.
Nieoficjalną część uroczystości w niezwykle przyjemnej i radosnej atmosferze wszyscy zaproszeni goście spędzili miłe chwile delektując się inauguracyjnym „ekotortem”.






 Wstecz

Certyfikat "Projekt z klasą"