: MENU :

- Polecamy
- Punkt Informacji Turystycznej

: ARCHIWUM :

W dniu 28 maja 2015r. uczniowie gimnazjum z klasy Ia, Ib, IIa i IIb wybrali się na wycieczkę autokarową: Toruń - Ciechocinek. Celem wycieczki było: poznanie historii miast, ich tradycji, zabytków, kultury i oraz mikroklimatu; kształtowanie samorządności, zasad współżycia w zespole i świadomej dyscypliny oraz integracja grup klasowych. Zwiedzaliśmy razem z przewodnikiem:
- Mury obronne.
- Krzywą wieżę w Toruniu- legendy i fakty przy krzywej wieży.
- Najnowszą atrakcję turystyczną - "Ufer Bunker" to autentyczny podziemny schron przeciwlotniczy z czasów II Wojny Światowej, po raz pierwszy udostępniony szerokiemu gronu odwiedzających. To forma zwiedzania oparta jest na kreowaniu doświadczeń i emocji panujących w warunkach zagrożenia, w czasie nalotu na miasto.
Surowe wnętrze obiektu wzbogacone o efekty świetlne i dźwiękowe było tłem dla silnych wrażeń. Wizyta w schronie stała się niezapomnianą, uniwersalną przygodą.
Dom Mikołaj Kopernika.
- Gotycki kościół NMP- poznaliśmy tajemnicę grobu księżniczki Anny Wazówny.
- Relaks przy fontannie Cosmopolis.
- Spacer po rynku Starego Miasta- zabytkowe kamieniczki, ratusz, Dwór Artusa , osiołek, pomnik Mikołaja Kopernika, fontanna z flisakiem. Legenda o Flisaku i żabkach.
- Zwiedzaliśmy Katedrę św. Jana w tym kościele został ochrzczony Mikołaj Kopernik oraz weszliśmy na wieżę Katedry gdzie podziwialiśmy przepiękną panoramę Torunia.
- Dom Mikołaj Kopernika.
- Byliśmy na tarasie widokowym nad Wisłą.
- Oglądaliśmy ruiny zamku krzyżackiego - na zewnątrz i w środku..
- Podziwialiśmy makietę dotykowa Starówki, pomnik piernikarski Katarzynki
- Odbyły się warsztaty wypieku pierników - uczniowie poznali historię piernika oraz dokonali wyrobu i wypieku własnoręcznych pierników, które jako pamiątkę zabrali do domu.
Po posiłku, zakupie pamiątek pojechaliśmy do Ciechocinka, gdzie spacerowaliśmy i podziwialiśmy tężnie. Ruszyliśmy w drogę powrotną. Do domu wróciliśmy o godz. 20.00. Pełni wrażeń i niezwykłych przeżyć, żegnaliśmy się dziękując sobie za wspólnie spędzony czas.
Szkoda tylko, że wszystko co piękne, tak szybko się kończy.
Serdeczne podziękownia dla Urzędu Gminy Świnice Warckie za dofinansowanie wycieczki. Dzięki wsparciu możliwy był wjazd uczniów o różnym statusie materialnym.

Zdjęcia wykonała Natalia Wawrzyniak.
Wychowawcy: Jolanta Milczarek, Izabela Ożadowicz i Danuta Ławniczak.

Wstecz

Certyfikat "Projekt z klasą"