: MENU :

- Historia szkoły
- Aktualności
- Dyrekcja
- Nauczyciele
- Kontakt


: Dla nauczycieli, rodziców i uczniów :

- Dokumenty szkolne
- Ocenianie
- Regulaminy
- Egzamin gimnazjalny
- Lektury szkolne
- Wykaz podręczników


: ZOBACZ :

- Kalendarz szkolny
- "Mała Pozytywka"
- Rada Rodziców
- Samorząd Uczniowski
- Przydatne linki


 : TURYSTYKA :

- Historia miejscowości
- Informacje o gminie
- Mapa dojazdu
- Zabytki gminy
- Sławni mieszkańcy
- Polecamy
- Punkt Informacji Turystycznej


: ARCHIWUM :











Na podstawie regulacji zawartych w § 2 ust. 2-4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z  dnia  17  listopada  2010  r.  zmieniającego  rozporządzenie  w  sprawie  warunków  i  sposobu oceniania,   klasyfikowania   i   promowania   uczniów   i   słuchaczy   oraz   przeprowadzania egzaminów   i   sprawdzianów   w   szkołach   publicznych   (Dz.U.   Nr   228,   poz.   1491), uczniowie/słuchacze/absolwenci   posiadający   wydaną   przed   dniem   wejścia   w   życie niniejszego  rozporządzenia  opinię  poradni  psychologiczno-pedagogicznej,  w  tym  poradni specjalistycznej: 1) w sprawie dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia (słuchacza) ze względu nastwierdzone  u  niego  specyficzne  trudności  w  uczeniu  się  uniemożliwiające  sprostanie  tym wymaganiom; < 2)  w  sprawie  przystąpienia  do  sprawdzianu  w  warunkach  i  formie  dostosowanych  do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia (słuchacza) ze względu na stwierdzone u niego specyficzne trudności w uczeniu się; 3) w sprawie przystąpienia do egzaminu gimnazjalnego w warunkach i formie dostosowanych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia (słuchacza) ze względu na stwierdzone u niego specyficzne trudności w uczeniu się; 4) w sprawie przystąpienia do egzaminu maturalnego w warunkach i formie dostosowanych do  indywidualnych  potrzeb  psychofizycznych  i  edukacyjnych  absolwenta  ze  względu  na stwierdzone u niego specyficzne trudności w uczeniu się; 5) w sprawie przystąpienia do egzaminu zawodowego w warunkach i formie dostosowanych do  indywidualnych  potrzeb  psychofizycznych  i  edukacyjnych  absolwenta  ze  względu  na stwierdzone u niego specyficzne trudności w uczeniu się;  mają   prawo   do   przystąpienia   do   sprawdzianu,   egzaminu   gimnazjalnego,   egzaminu maturalnego  i  egzaminu  zawodowego  w warunkach  dostosowanych  do  ich  indywidualnych potrzeb   edukacyjnych   i   możliwości   psychofizycznych,   bez   konieczności   uzyskania dodatkowej opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej w tej sprawie. Regulacja  ta  obowiązuje  już  od  1  września  2011  r.  Od  1  września  2012  r.  –  w  przypadku szkół   podstawowych   i   szkół   ponadgimnazjalnych,   z   wyjątkiem   szkół   podstawowych specjalnych    i    szkół    ponadgimnazjalnych    specjalnych    oraz    oddziałów    specjalnych zorganizowanych      w      szkołach      podstawowych      ogólnodostępnych      i      szkołach ponadgimnazjalnych   ogólnodostępnych   –   obowiązują   natomiast   zmienione   przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów  i  egzaminów  w  szkołach  publicznych  (Dz.  U.  Nr  83,  poz.  562, z  późn. zm.) w zakresie: < 1) § 6a (nowy tryb uzyskania opinii o specyficznych trudnościach w uczeniu się); 2) § 37, § 41 ust. 1 pkt 7, § 42 ust. 3, § 59, § 111, § 123 ust. 3, § 126 ust. 4 pkt 4 i § 132 ust. 7 (dodatkowe uprawnienia związane z przystąpieniem odpowiednio do sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu zawodowego w warunkach dostosowanych do      indywidualnych      potrzeb      edukacyjnych      i      możliwości      psychofizycznych uczniów/słuchaczy/absolwentów  ze  specjalnymi  potrzebami  edukacyjnymi  oraz  dodatkowe kompetencje  rady  pedagogicznej  w  zakresie  wskazywania  sposobów  dostosowania  tych warunków).  Reasumując,  sposób  organizacji  i  przeprowadzenia  sprawdzianu  (wyłącznie  w  przypadku szkół   podstawowych,   z   wyjątkiem   szkół   podstawowych   specjalnych   oraz   oddziałów specjalnych zorganizowanych w szkołach podstawowych ogólnodostępnych) oraz egzaminu maturalnego  i  egzaminu  zawodowego  (wyłącznie  w  przypadku  szkół  ponadgimnazjalnych, z wyjątkiem     szkół     ponadgimnazjalnych     specjalnych     oraz     oddziałów    specjalnych zorganizowanych   w   szkołach   ponadgimnazjalnych   ogólnodostępnych)   odbywa   się   jak dotychczas,     ale     dokumentem     uprawniającym     uczniów/słuchaczy/absolwentów     do przystąpienia do sprawdzianu i egzaminu zewnętrznego w warunkach dostosowanych do ich indywidualnych  potrzeb  psychofizycznych  i  edukacyjnych  jest  każda  opinia  wydana  przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną, w tym poradnię specjalistyczną, z której wynika, że u ucznia rozpoznano specyficzne trudności w uczeniu się.

źródło: Centralna Komisja Egzaminacyjna






 Wstecz

Certyfikat "Projekt z klasą"