: MENU :

- Historia szkoły
- Aktualności
- Dyrekcja
- Nauczyciele
- Kontakt


: Dla nauczycieli, rodziców i uczniów :

- Dokumenty szkolne
- Ocenianie
- Regulaminy
- Egzamin gimnazjalny
- Lektury szkolne
- Wykaz podręczników


: ZOBACZ :

- Kalendarz szkolny
- "Mała Pozytywka"
- Rada Rodziców
- Samorząd Uczniowski
- Przydatne linki


 : TURYSTYKA :

- Historia miejscowości
- Informacje o gminie
- Mapa dojazdu
- Zabytki gminy
- Sławni mieszkańcy
- Polecamy
- Punkt Informacji Turystycznej


: ARCHIWUM :











Nasze gimnazjum zakwalifikowało się do realizacji programu edukacji ekonomicznej „Na własne konto”. Organizatorem i pomysłodawcą Programu jest Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej. Koncepcja dydaktyczna i metodologiczna powstała we współpracy ze specjalistami, głównie ze Szkoły Głównej Handlowej. Program jest realizowany we współpracy z Narodowym Bankiem Polskim. Do udziału w programie zostaną zaproszone banki lokalne, przede wszystkim banki spółdzielcze. Operatorem programu jest Fundacja na Rzecz Rozwoju Wsi „Polska Wieś 2000” im. M. Rataja.

Program jest finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi przy wsparciu Narodowego Banku Polskiego.

Głównym celem programu „Na własne konto” jest poszerzenie wiedzy ekonomicznej, kształtowanie postaw przedsiębiorczych/aktywnych i umiejętności planowania własnej ścieżki zawodowej wśród uczniów gimnazjum. Ma to szczególnie znaczenie dla młodzieży z terenów wiejskich, która wcześniej usamodzielnia się, trafia na tzw. rynek pracy i podejmuje działalność zawodową. Umiejętności kluczowe, takie jak: postawa przedsiębiorczości ekonomicznej i społecznej, inicjatywność, zaradność oraz z tym związane umiejętności obywatelskie to również wymogi współczesnego rynku pracy. Dlatego umiejętności te powinny więc być kształtowane już od najmłodszych lat.
Program edukacji ekonomicznej w swoim założeniu ma pomóc młodzieży z terenów wiejskich w odnalezieniu się w nowych warunkach szkolnych po zakończeniu gimnazjum i rozpoczęciu nauki w szkole ponadgimnazjalnej (znajdującej się zwykle w większej miejscowości), wpłynąć na trafne wybory ścieżki edukacyjnej, a w przyszłości - zawodowej.
W założeniu realizacja programu powinna przyczynić się do zmniejszenia dysproporcji w znajomości narzędzi finansowych i przedsiębiorczych pomiędzy młodzieżą miejską, a pochodzącą z terenów wiejskich, w których realizowany jest program, a tym samym do osiągnięcia zakładanych celów programu.


Koncepcja organizacyjna programu

- Program jest realizowany w gminach wiejskich lub wiejsko-miejskich deklarujących przystąpienie do programu. Listę gmin każdorazowo zatwierdzają władze statutowe Fundacji.
- Program zakłada poszerzenie i uzupełnienie wiedzy ekonomicznej, zawartej w podstawie programowej dla III etapu edukacyjnego w zakresie przedmiotu „wiedza o społeczeństwie”.
- Zajęcia będą prowadzone przez Panią Jolantę Milczarek.
- Dla zwiększenia jakości przekazu i atrakcyjności prowadzonych zajęć do projektu zostaną zaproszeni studenci, którzy wspomogą nauczycieli w prowadzeniu zajęć. Będą to w przeważającej części studenci kierunków ekonomicznych – zwykle wywodzący się z obszarów wiejskich i małych miast. Oprócz wsparcia nauczyciela przy realizacji zajęć ich zadaniem będzie pokazanie uczniom gimnazjów dobrych wzorców (kontynuacja edukacji młodzieży z obszarów wiejskich i małomiasteczkowych na poziomie szkoły wyższej, pokazanie możliwości „wyjścia” poza lokalną społeczność).
- Zajęcia dodatkowe będą dostępne dla wszystkich chętnych uczniów wszystkich klas I – III szkół gimnazjalnych z terenu gminy.

Program jest realizowany w dwóch etapach.

Etap I – Realizowany w okresie ferii zimowych (w naszym gimnazjum w dniach 11-15.02.2013), przez pięć dni w łącznym wymiarze 25 – 30 godzin dydaktycznych. Zajęcia będą prowadzone w parze nauczyciel - student. Zajęcia będą zblokowane w pięć modułów, obejmujących m.in. następujące zagadnienia: Postawa przedsiębiorcza, pieniądze i bankowość, oszczędzanie i inwestowanie, moja praca i kariera, ścieżka edukacyjna i zawodowa.
Zajęcia będą przeprowadzane w ciekawej, atrakcyjnej formie, w przeważającej części poprzez pracę w grupach, metodę projektu, gry i zabawy edukacyjne.

Etap II – przewiduje kontynuację etapu I w formie konkursu projektowego, w ramach którego uczniowie przygotują projekt młodzieżowej gazety ekonomicznej. Projekty konkursowe, opracowane w II etapie, będą podlegały ocenie, a efekty pracy uczniów będą nagradzane.






 Wstecz

Certyfikat "Projekt z klasą"